Novi „lend kruzer“ se na planinskim i za sve ostale neprohodnim putevima Korzike pokazao kao idealan izbor ako vam je potreban prekaljeni terenac sa skoro 60 godina bogatom tradicijom. Međutim, vremena su počela da se menjaju i „tojota lend kruzer“ je imidž off-road ikone zamenila statusom urbane porodične limuzine maksimalno prilagođene asfaltu. Razlog za transformaciju je sve veća potražnja za bezbednim vozilima, dovoljno robusnim da zaštite putnike, bez obzira gde sede. Tako je poslednja generacija „lend kruzera“ serijski opremljena sa sedam vazdušnih jastuka, a putnike u drugom ili trećem redu obradovaće dve vazdušne zavese koje se otvaraju po celoj širini i štite glave putnika u slučaju bočnog udarca. Očekivano, „lend kruzer“ nije stvoren samo da sačuva živote putnik, već i pešaka uz pomoć specijalno dizajniranog poklopca motora i prednjih blatobrana koji, što je više moguće, apsorbuju energiju prilikom udarca. Srećom, testirajući u Beogradu i okolini nisam dobio šansu da proverim bezbednost „lend kruzera“, zbog čega moramo da verujemo podacima japanskog proizvođača.
Novi „lend kruzer“ se na planinskim i za sve ostale neprohodnim putevima Korzike pokazao kao idealan izbor ako vam je potreban prekaljeni terenac sa skoro 60 godina bogatom tradicijom.
Međutim, vremena su počela da se menjaju i „tojota lend kruzer“ je imidž off-road ikone zamenila statusom urbane porodične limuzine maksimalno prilagođene asfaltu.
Razlog za transformaciju je sve veća potražnja za bezbednim vozilima, dovoljno robusnim da zaštite putnike, bez obzira gde sede. Tako je poslednja generacija „lend kruzera“ serijski opremljena sa sedam vazdušnih jastuka, a putnike u drugom ili trećem redu obradovaće dve vazdušne zavese koje se otvaraju po celoj širini i štite glave putnika u slučaju bočnog udarca. Očekivano, „lend kruzer“ nije stvoren samo da sačuva živote putnik, već i pešaka uz pomoć specijalno dizajniranog poklopca motora i prednjih blatobrana koji, što je više moguće, apsorbuju energiju prilikom udarca. Srećom, testirajući u Beogradu i okolini nisam dobio šansu da proverim bezbednost „lend kruzera“, zbog čega moramo da verujemo podacima japanskog proizvođača.
Kako se parkirati?
„Lend kruzer“ u gradskom okruženju izgleda spektakularno zahvaljujući širini i visini, dok je dužina (4,76 metara) zadržana u granicama automobila srednje klase. Takođe, krug okretanja je solidnih 11,6 metara, što svakako olakšava manevrisanje u uskim ulicama. Parkiranje, pogotovo u javnim garažama, zahteva period privikavanja, a krivac za graške znoja na čelu je širina (1,89 metara). Jednostavno, „lend kruzeru“su u garaži potrebna dva mesta pod uslovom da želite da otvorite vrata i izađete. Problem je međutim bio lične prirode jer za 13 godina, koliko dolazim u centar na posao, ne pamtim da sam video „lend kruzer“ u javnoj garaži ili na uskim i pretrpanim parkinzima na Novom Beogradu. „Tojotin“ terenac najčešće možete da vidite ispred elitnih kuća u Beogradu ili kompanija jer je „lend kruzer“ izgledom, ali i cenom, postao statusni simbol.
Luksuz u kabini
Naviknut na viši položaj sedenja, nisam imao problema da se provlačim jednosmernim ulicama na Dorćolu i Vračaru. Preglednost je izuzetna, mada sam u nekoliko slučajeva izabrao duži put kako ne bih rizikovao da se očešem u parkirana kola, jer širina „lend kruzera“ sa otvorenim spoljnim retrovizorima daleko prelazi dva metra. Srećom, vozaču su dostupne i četiri spoljašnje kamere koje pomažu da na kolornom ekranu pratite put oko sebe. Vožnju na asfaltu udobnom čini kinetičko-dinamički sistem ogibljenja koji neutrališe bočno naginjanje, poboljša odziv upravljača i apsorbuje neravnine na putu. Ipak, putnici u drugom, a naročito trećem redu sedišta osetiće kretanje gore-dole, karakteristično za SUV-ove i terence s velikim klirensom, koje može da zasmeta na dužim putovanjima.
Unutrašnjost je urađena luksuzno sa komotnim kožnim sedištima, dok će putnike oduševiti izostanak spoljnih zvukova. „Tojotini“ inženjeri povećali su korisnu površinu i prostor za noge u trećem redu sedišta koja su dobila kakvu-takvu funkcionalnu upotrebu. Odrasla osoba će i dalje imati dosta problema da se smesti, ali je praktičnom „walk in“ funkcijom bar olakšan pristup sedištima. Povlačenjem ručice na bočnoj strani sedišta preklapa se naslon, dok se sedeći deo klizno pomiče napred.
Može da vuče i jahtu
Testirani „lend kruzer“ pogonio je trolitarski D4-D dizelaš sa 173 KS i 410 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dovoljnih da bez problema vučete jahtu. A ako imate jahtu, dobro je znati da vodene prepreke do 70 centimetara dubine predstavljaju običnu baricu za „lend kruzer“. Snažni, ali i prilično žedan dizelaš povezan je sa petostepenim automatskim menjačem koji serijski dolazi za pokazivačem eko-vožnje. Novi „lend kruzer“ može da se naruči i sa, kod nas manje popularnim, četvorolitarskim benzincem (272 KS), kao i u verziji sa troja vrata.